Mangala, přesněji turecká mangala, se hraje v Turecku. Od konce roku 2020 je dokonce na seznamu nehmotného dědictví UNESCO. Jde o velmi rychlou variantu, kuličky jsou sbírány několika způsoby. Stejně jako Toguz a Oware je to hra pro dva hráče.
Ke hře potřebujeme desku, která má 2 řady po 6 důlcích, dva velké důlky po straně jako pokladnice a 48 kuliček. Lze použít i desku bez pokladnic a doplnit ji dvěma miskami po straně.
Počáteční pozice je stejná jako pro hru Oware. I cíl je stejný - nasbírat nadpoloviční většinu kamenů (25 a více).
Kdo je na tahu, vybere si důlek na své straně desky a rozdává kuličky do ostatních důlků. Postupuje takto: vlastní důlky, vlastní pokladnice, soupeřovy důlky, vlastní
důlky, ... nikdy tedy přímo nevkládáme kuličky do soupeřovy pokladnice. Rozdávání začíná v důlku, který jsme si k rozdávání vybrali. (Tedy vlastně v podstatě stejně jako v Toguzu.)
Rozdávání se provádí proti směru hodinových ručiček. Stejně jako v Toguzu, při rozdávání nelze žádný důlek vynechat a do žádného nelze vložit více kuliček.
Pokud skončíme ve vlastní pokladnici, hrajeme ještě jednou. To můžeme libovolněkrát zopakovat, (zatím) není žádný limit na to, kolikrát
se taková situace může vyskytnout za sebou, tedy pokaždé, když skončíme v pokladnici, tak máme tah navíc. Toto pravidlo samozřejmě značně urychluje hru.
Sbírat kuličky je možné třemi způsoby. Ten první už jsme si podstatě vysvětlili - kuličky padají do pokladnice v průběhu rozdávání.
Ten druhý je stejný jako v Toguzu. Pokud skončíme na soupeřově straně, a v důlku, kde jsme skončili, je nyní sudý počet kuliček, tyto kuličky přemístíme do své pokladnice.
A je tu ještě ten třetí. Pokud skončíme ve svém prázdném důlku, bereme si tuto poslední kuličku a dále kuličky v soupeřově protějším důlku, tedy bereme celý sloupec.
Ovšem pokud bychom vložili kuličku do prázdného důlku a na straně soupeře by v příslušném důlku nebylo nic, nebereme si nic, ani soupeřovy kuličky (jelikož tam žádné nejsou)
ani kuličku, která padla do prázdného důlku.
| H6 | H5 | H4 | H3 | H2 | H1 | |
| | | | | | | |
| | | | | |
| D1 | D2 | D3 | D4 | D5 | D6 | |
Světlý hráč umístil poslední kuličku do důlku D6
| H6 | H5 | H4 | H3 | H2 | H1 | |
| | | | | | | |
| | | | | |
| D1 | D2 | D3 | D4 | D5 | D6 | |
a sebere tedy obsah důlků H1 a D6.
Hra končí, když má jeden z hráčů prázdné důlky. Pozor, zbylé kuličky z desky si do pokladničky přidá hráč, jehož důlky jsou prázdné. Čili jednou ze strategií hry může být
i strategie co nejdřív se zbavit kuliček. Vyhraje ten, kdo nasbíral do pokladnice víc kuliček.
Vzhledem k tomu, jak je hra rychlá, se uvažovalo o změně soutěžních pravidel. Tento diagram ukazuje uvažovaná pravidla.