Přemýšlej, hraj, třeba i programuj.
Soutěž je určena studentům středních škol a žákům druhého stupně základních škol. Probíhá ve třech kolech.
V základním kole si soutěžící prostudují pravidla hry Toguz kumalak a pokusí se správně vyřešit co nejvíce úloh. Úlohy jsou zveřejněny po sadách a doporučujeme nechat si každou sadu obodovat a teprve potom luštit sadu následující. Prostřednictvím řešení úloh se soutěžící dozví hodně o strategii hry, což budou potřebovat pro kola následující. Základní kolo bude pro účely této soutěže přístupné do konce března 2016.
Druhé kolo, které zahájíme v dubnu, bude probíhat formou online turnaje. Do druhého kola postoupí 32 nejlepších řešitelů prvního kola, v případě většího počtu řešitelů se stejným počtem bodů jako soutěžící na 32. místě též všichni, kteří budou mít stejný počet bodů jako soutěžící na 32. místě.
Po skončení druhého kola bude mít max. 10 nejlepších hráčů možnost pokusit se s naší pomocí naprogramovat co nejlepšího herního robota. K dispozici je prototyp, tedy program, který hraje korektní, leč náhodné tahy. Prototyp je napsaný v Javě. Programátorům v jiných jazycích pomůžeme v případě zájmu s převodem. Neprogramátoři budou mít za úkol napsat popis výherního algoritmu. Vytvoření roboti potom opět sehrají malý turnaj o celkové vítězství. Turnaj českých robotů se uskuteční v sobotu 16. 7.
Pro nejlepší jsou připraveny originální hrací soupravy, deskové hry (dle vlastního výběru z nabídnutých možností) a finanční výhry (pokud bude počet účastníků základního kola alespoň trojciferný). Ceny mohou být uděleny až ve 4 kategoriích (ZŠ programátoři, ZŠ neprogramátoři, SŠ programátoři, SŠ neprogramátoři) Pokud by některý robot porazil na červencovém mezinárodním turnaji program z Kazachstánu, obdrží 5000 Kč v hotovosti. Výhra 5000 je nabízena prvnímu, komu se to podaří. Pro případ, že by se to povedlo více robotům najednou v průběhu jednoho turnaje, bude částka mezi autory rozdělena rovným dílem.